dzisiaj jest piątek, 20 kwiecień 2018

opony, felgi



 Biznes 
 Sport 


Raport Monsterpolska.pl 2011: Najwięcej ofert pracy w Internecie
 Raport Monsterpolska.pl 2011: Najwięcej ofert pracy w Internecie


Najczęściej czytane
Raport Monsterpolska.pl 2011: Najwięcej ofert pracy w Internecie

opublikowany: środa, 30 listopad 2011 / źródło: Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.

Jak wynika z analizy badań przeprowadzonych na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco, największe szanse na zatrudnienie mają kandydaci z dużym doświadczeniem i wyższym wykształceniem, którzy szukają pracy przez Internet.

Przeczytaj także
Rynek szuka programistów - analiza ofert pracy monsterpolska.pl – listopad 2013r.

Zmiana pracy – jak się do niej przygotować?

Przerwa świąteczna w pracy nie taka straszna

Specjaliści IT poszukiwani - analiza ofert pracy monsterpolska.pl – październik 2013 r.

e-oferty, e-stoiska czyli efektywne możliwości rozwoju zawodowego

Szkoleniowa mapa Polski – Polacy i samokształcenie nie zawsze w parze

Nie czekaj aż praca znajdzie Ciebie – odwiedź Wirtualne Targi Pracy Monsterpolska.pl

Za pracą nie trzeba chodzić – pod takim hasłem startują Wirtualne Targi Pracy Monsterpolska.pl

Monster rozwija działalność w Europie Wschodniej i krajach bałtyckich

Praca w Europie – jak się przygotować do wyjazdu?

Rekrutacja w piżamie – ruszają Wirtualne Targi Pracy Monsterpolska.plRekrutacja w piżamie – ruszają Wirtualne Targi Pracy Monsterpolska.pl

Postanawiasz zmienić pracę w Nowym Roku? Nie rzucaj słów na wiatr!Postanawiasz zmienić pracę w Nowym Roku? Nie rzucaj słów na wiatr!

Prezenty w sytuacjach biznesowych

Gdy brakuje motywacjiGdy brakuje motywacji

Nie zapadaj w zimowy sen – czyli jak zachować wiosnę w sercu i być efektywnym w pracyNie zapadaj w zimowy sen – czyli jak zachować wiosnę w sercu i być efektywnym w pracy


Ponad 42% ankietowanych pracodawców stwierdziło, że oferują zatrudnienie przede wszystkim za pośrednictwem sieci. Równocześnie, częściej tego typu praktyki stosowane są w firmach, które zatrudniają powyżej 100 pracowników (52%). Prawie 1/3 przedsiębiorstw prowadzi stronę internetową stworzoną specjalnie w celach rekrutacyjnych. Najczęściej w taki sposób pracownicy poszukiwani są w branży finansowej i księgowej, najrzadziej natomiast w telekomunikacji i FCMG.
28% respondentów szuka kandydatów przez osoby już zatrudnione. Równocześnie 28% pracodawców poszukuje potencjalnych pracowników, przeglądając ogłoszenia w prasie. Jedynie 7% pracodawców deklaruje korzystanie z usług Urzędu Pracy.

Specjaliści poszukiwani
Respondenci najczęściej wskazywali ogłoszenia w Internecie, jako sposób poszukiwania specjalistów (56%). Z własnej strony internetowej korzysta 36% przedsiębiorców, a ogłoszenia w prasie wykorzystuje 34% badanych. Warto zwrócić uwagę, że w rekrutacji menadżerskiej, taki rodzaj rekrutacji stosowany jest głównie w branży IT oraz księgowości.

Przede wszystkim doświadczenie
Na pytanie o to, jakie kwalifikacje są najbardziej cenione przez pracodawców, na pierwszym miejscu wymienili oni doświadczenie (82%). Na drugim miejscu uplasowało się wykształcenie (69%). Kolejno respondenci podkreślali konieczność posiadania przez kandydata aktualnej wiedzy na temat danej dziedziny. Najczęściej ta kategoria była wskazywana przez firmy z branży finansowej (67%) oraz IT i FMCG (po 50%). Na umiejętności pracy w zespole wskazało 26% badanych, niewiele mniej, 25%, na odbyte kursy i szkolenia.

Rekrutacja wewnętrzna a zewnętrzna
Jak wynika z analizy przeprowadzonych badań, w 51% firm rekrutacja na stanowiska kierownicze odbywa się wewnętrznie. Tego typu działania są najbardziej powszechne w przedsiębiorstwach, które zatrudniają powyżej 100 pracowników (59%) oraz w branży związanej ze sprzedażą (67%). Tylko 15% firm stosuje rekrutacje zewnętrzną jako kluczową.

Wyniki badań pochodzą z analizy przeprowadzonej na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco. W dniach 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym z trzech województw zrealizowanych zostało po 10 wywiadów z firmami z każdego z badanych sektorów.

Monsterpolska.pl (Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.) to część największego na świecie serwisu kariery monster.com. W Polsce firma jest obecna już od 1999 roku, wcześniej jako jobpilot.pl. Celem monsterpolska.pl jest ułatwienie kontaktu pomiędzy prężnie rozwijającymi się firmami a profesjonalistami. Pracobiorcom, serwis monsterpolska.pl oferuje możliwości rozwoju i kierowania swoją karierą zawodową. Pracodawcom ułatwia poszukiwanie wykwalifikowanych kandydatów. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym usługom, usprawniającym proces rekrutacji.



Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.
Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.

ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
tel. 22 323 89 06
fax. 22 323 89 99

http://www.monsterpolska.pl
informacje prasowe
tekst dostarczony za pomocą
systemu pr.otwarty.pl

we współpracy z:
Triple PR






Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu Otwarty.pl są chronione prawami autorskimi. Redakcja Otwarty.pl nie ponosi odpowiedzialności
za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.
© 2007-2013 otwarty.pl - portal internetowy
kontakt z redakcją