dzisiaj jest czwartek, 26 kwiecień 2018

opony, felgi



 Biznes 
 Sport 



Najczęściej czytane
Nowe produkty Teradata Aster ułatwiają wykorzystanie technologii MapReduce.

opublikowany: czwartek, 22 grudzień 2011 / źródło: Teradata Polska

Teradata światowa firma oferująca rozwiązania z dziedziny analityki danych, wprowadziła nową platformę Teradata Aster MapReduce, która przyspieszy wdrożenie rozwiązań z zakresu analityki danych typu ‘big data’. Analityka danych typu ‘big data’ może być rozwojowa...

Przeczytaj także
Teradata po raz kolejny uznana liderem wśród dostawców hurtowni danych

Teradata ponownie wśród liderów Gartner MQ dla obszaru Integrated Marketing Management

Teradata oferuje kompleksowe narzędzie zarządzania interakcjami z klientami w chmurze

Teradata zmienia postrzeganie technologii in-memory

Nowa generacja Teradata Aster Discovery Platform źródłem przewagi niedostępnej dla innych rozwiązań

Nowe rozwiązanie Teradata zwiększa opłacalność przetwarzania dużych ilości danych relacyjnych

Teradata Survey 2013: Marketing oparty na danych źródłem wymiernych wartości biznesowych

Teradata wśród liderów rankingu Gartner “Magic Quadrant for MultiChannel Campaign Management”

Fabric-Based Computing zapewnia niezrównaną wydajność dla Unified Data Architecture™

Bank Zachodni WBK wdraża nową platformę Teradata dla dalszego zrównoważonego rozwoju

PKO Bank Polski i Teradata wdrażają platformę do zarządzania kampaniami marketingowymi

Alior Bank realizuje swoją strategię rozwoju biznesowego wraz z Teradata

Teradata liderem w raporcie Gartnera dla Systemów Zarządzania Bazami Danych w Hurtowni DanychTeradata liderem w raporcie Gartnera dla Systemów Zarządzania Bazami Danych w Hurtowni Danych

Gartner Business Intelligence Summit 2012

Teradata ustanawia nowy standard dla kolumnowych baz danych


...dla przedsiębiorstwa i być wartościowym narzędziem zwiększającym rentowność korporacyjną dzięki dostępie do nowej informacji, które można wykorzystać w obszarach - od optymalizacji marketingu elektronicznego lub wykrywania nadużyć, do pomiaru i raportowania procesów przetwarzania zdalnych urządzeń. Jednakże, dotychczas koszt eksploracji wielkich objętości danych o niestandardowej strukturze oraz powszechny niedobór personelu posiadającego wymagane specjalistyczne umiejętności analityczne znacznie ograniczały wdrożenie rozwiązań z zakresu analizy danych typu ‘big data’.

Platforma Teradata Aster MapReduce to mariaż technologii MapReduce, służących do analiz danych typu ‘big data’ z językiem SQL (ang. Structured Query Language) - językiem analityki biznesowej. Obejmuje on:
- bazę danych Aster Database 5.0,
- serwer Aster MapReduce Appliance, który rozszerza opcje wdrożenia oprogramowania Aster poza rozwiązania tylko softwarowe oraz systemy przetwarzania w chmurze,
- aplikację Teradata - Aster Adaptor do szybkiej transmisji danych pomiędzy systemami Teradata i Aster Data.

Colin White, analityk BI Research, powiedział, „Te nowości stanowią czynnik wzmacniający potencjał Teradata w zakresie analityki wielkich, złożonych niestrukturalnych zbiorów danych. Dzięki wykorzystaniu Aster w przetwarzaniu analitycznym danych o złożonej strukturze wewnątrz bazy danych w oparciu o MapReduce, czynią to rozwiązanie jeszcze bardziej dostępnym dla przedsiębiorstw poprzez standardowy dostęp z użyciem języka SQL oraz gotowe moduły oparte o MapReduce.”
Teradata Aster ułatwia każdemu pracownikowi przedsiębiorstwa przeglądanie, badanie i zrozumienie danych o niestandardowej strukturze. Analiza danych typu ‘big data’ przestanie być domeną niewielu naukowców lub specjalistów od MapReduce, dzięki czemu dane te staną się bardziej użyteczne i nabiorą znaczenia biznesowego w przedsiębiorstwie. Skutkiem tego większa liczba użytkowników będzie miała możliwość odkrycia niewidocznych i niezbadanych zależności wewnątrz tych danych , co udoskonali działalność przedsiębiorstwa i przyniesie korzyści. Nowe firmy mogą tworzyć aktywa danych, zmieniając je z kosztu w źródło wartości i przewagi nad konkurencją.
“Dostarczenie odpowiednich danych odpowiedniej osobie, odpowiedniemu procesowi i właściwej aplikacji staje się coraz większym wyzwaniem, z uwagi na rosnące szybko objętości i rodzaje danych, wpływ globalizacji, nowe wymagania w zakresie zgodności oraz brak elastyczności obecnych rozwiązań. Te czynniki wymagają od przedsiębiorstw rozważenia nowych i ulepszonych rozwiązań zarządzania danymi, kierując się wymaganiami wydajności, bezpieczeństwa, dostępności, łatwości zarządzania i integracji,” według Forrester Research, Inc., w raporcie z 19. listopada 2010 pod tytułem “Stay Alert to Database Technology Innovation” (Bądź czujny: innowacje w dziedzinie technologii baz danych).
W przypadku analiz danych typu ‘big data’, dane te stają się surowcem, na podstawie którego podejmuje decyzje i buduje wartość. Przedsiębiorstwa mogą zrozumieć zależności wpływające na klienta, w jaki sposób zachowanie klienta może wpływać na wyniki i wykorzystywać wszystkie swoje dane i możliwości, w celu tworzenia nowych produktów i usług. Na przykład, firma telekomunikacyjna może przeanalizować wszystkie dane zawarte w ewidencji rozmów telefonicznych, aby zrozumieć, jakie doświadczenia klienci mają z jej siecią. Towarzystwo ubezpieczeniowe może przeanalizować dane sensoryczne, stworzyć produkty i ustalić ceny w oparciu o swoje zrozumienie zachowań kierowców, a nie o tabele aktuarialne. Sklep internetowy może poznać wszystkie interakcje oraz kolejność zapytań wyszukiwarki wiodących do ostatecznego zakupu.
“Aster daje nam możliwości analityczne przynoszące klientom niezrównane alternatywy optymalizacji marketingu internetowego, pozwalając na trafniej ukierunkowane działania rynkowe,” powiedział Sunil Kavi, dyrektor ds. technologii w Razorfish. “Dzięki Aster możemy wspomagać naszych klientów w zrozumieniu wszystkich interakcji marketingowych z ich klientami, w czasie i w zakresie całego rynku internetowego, wiedząc o tym, jakie znaczenie ma każdy dolar wydany na akcje marketingowe.”
Forrester Research przewiduje, że do roku 2014 na marketing interaktywny wydanych zostanie prawie 55 miliardów USD w miarę, jak reklamowcy będą przesuwali ciężar wydatków z mediów tradycyjnych na interaktywne. Wykorzystując informacje dotyczące zachowania klientów do analizy wpływu marketingu w internecie, przedsiębiorstwo może zoptymalizować marketing oparty na mediach społecznościowych, wyszukiwarkach i poczcie elektronicznej. Pięcioprocentowy wzrost wydajności wydatków zaoszczędzi 1,6 miliona USD firmie o budżecie 32 milionów USD.

Baza danych Aster Database 5.0
“Przedsiębiorstwa dysponują ukrytą kopalnią złota składającą się z terabajtów danych o złożonej strukturze generowanych przez ich klientów i systemy. Dzięki przechwytywaniu i analizie tych zestawów danych mogą oni lepiej zrozumieć zachowania klientów, zwiększając w ten sposób zaangażowanie, podejmując lepsze decyzje i ograniczając koszty. System Aster Database 5.0 pozwala na o wiele łatwiejsze wdrożenie takich technik analizy, ograniczając czas do uzyskania wartości oraz koszty wdrożenia,” powiedział Tasso Argyros, wiceprezes ds. zarządzania produktami i sprzedażą Aster w Teradata.
Platforma Aster MapReduce pozwala w prosty sposób na analizę wielkich objętości skomplikowanych danych, takich, jak logi webowe, dane generowane przez komputery (machine data) oraz dane o strukturze tekstowej, jednocześnie ułatwiając wykonywanie głębszych analiz, niż te możliwe za pomocą tradycyjnej technologii SQL. Za pomocą opatentowanej aplikacji analitycznej Aster pod nazwą SQL-MapReduce® każdy użytkownik korporacyjny może użyć aplikacji MapReduce ze standardowego narzędzia BI lub z poziomu samego SQL.
Baza danych Aster Database 5.0 daje większą elastyczność pracy z opatentowanym środowiskiem SQL-MapReduce. Zawiera ona także gotowe moduły MapReduce umożliwiające interpretację zachowania na podstawie zarejestrowanego szeregu kliknięć, przypisanie do grupy marketingowej, analizę drzewa decyzyjnego i innych analiz. Inne rozszerzenia zawarte w Aster Database 5.0 obejmują nowości dla wiodących na rynku aplikacji zarządzania zasobami, aby aktywnie wykorzystywać dostępną pamięć dla zapytań SQL i MapReduce, rozszerzoną obsługę funkcji analitycznych SQL, wsparcie dla najnowszych dystrybucji Linuksa Red Hat oraz Novell SuSE, a także wsparcie dla różnych platform SQL.
“Teradata Aster wykorzystuje moc MapReduce do analizy danych typu ‘big data’ i udostepnienie ich użytkownikom biznesowym ,” powiedział Dan Jewett, wiceprezes ds. zarządzania produktami w Tableau Software. “Dzięki wykorzystaniu własnego interfejsu SQL wbudowanego w platformę Aster MapReduce, Tableau pomaga użytkownikom końcowym na łatwą analizę zgromadzonych danych typu ‘big data’ i oferuje przyjazny dla użytkownika interfejs. Wdrożenie to proste połączenie z platformą Aster MapReduce - w kilka minut zarówno informatycy, jak i użytkownicy biznesowi mogą dokonać analizy i wizualizacji swoich operacji”

System Aster MapReduce Appliance oraz interfejs Teradata-Aster Adaptor
Nowy system Aster MapReduce Appliance dostarcza sprzęt i oprogramowanie w zoptymalizowanym i wstępnie skonfigurowanym środowisku, dostosowanym do analizy danych typu ‘big data’. Działając w oparciu o sprawdzoną technologię Teradata, liniowo skalowalne Aster MapReduce Appliance rozszerza portfel zintegrowanych narzędzi analitycznych Teradata (Teradata Integrated Analitycs Portfolio), który obejmuje teraz opatentowane narzędzia przetwarzania analitycznego SQL-MapReduce.
System Aster MapReduce Appliance to pierwszy produkt opracowany w oparciu o technologie Aster od czasu ogłoszenia przez Teradata w kwietniu zakupu firmy Aster Data Systems, Inc. Specjalnie zaprojektowana architektura Aster została opracowana z myślą o obsłudze skomplikowanych rodzajów danych, które nie dają się wpasować w tradycyjne struktury bazy danych. Korzysta z oprogramowania wyposażonego w funkcje masowego przetwarzania równoległego oraz wbudowane procedury analityczne MapReduce w celu wykonania zaawansowanych analiz danych o złożonej strukturze na wielką skalę.
“Nasi wiodący w swoich branżach klienci odnaleźli ogromną wartość w nowych złożonychniestrukturalnych danych, których analiza była wcześniej zbyt trudna lub zbyt czasochłonna w tej skali. Oczekujemy, że więcej przedsiębiorstw skorzysta z wartości zintegrowanej i zoptymalizowanej platformy dzięki nowemu systemowi Aster MapReduce Appliance,” powiedział Randy Lea, wiceprezes Aster Data Center of Innovation w Teradata. “System Aster MapReduce Appliance zostanie także zintegrowany ze środowiskiem analitycznym Teradata Analytical Ecosystem, umożliwiając zarządzanie zapytaniami, zarządzanie systemem oraz synchronizację danych pomiędzy platformami Teradata i Aster".

Coraz częściej organizacje wykonują analizy swoich danych typu ‘big data’ szerzej niż tylko dla konkretnego punktu w czasie, przechodząc do cyklicznego procesu iteracyjnego, z którego wyników korzysta całe przedsiębiorstwo. Taki scenariusz wykorzystania ma wpływ na integrację z architekturą analityczną przedsiębiorstwa.

Te produkty, które będą dostępne na początku roku 2012, działając wspólnie dadzą milionom użytkowników - zarówno istniejącym użytkownikom BI, jak i wschodzącym analitykom danych wewnątrz organizacji - możliwość zintegrowania analityki danych typu ‘big data’ z istniejącymi procesami przedsiębiorstw oraz inwestycjami w technologie informatyczne.



Teradata Polska

ul. Wołoska 5
02-672 Warszawa
tel. 022 438 97 00

http://www.teradata.com
informacje prasowe
tekst dostarczony za pomocą
systemu pr.otwarty.pl






Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu Otwarty.pl są chronione prawami autorskimi. Redakcja Otwarty.pl nie ponosi odpowiedzialności
za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.
© 2007-2013 otwarty.pl - portal internetowy
kontakt z redakcją