dzisiaj jest niedziela, 17 grudzień 2017

opony, felgi



 Biznes 
 Sport 



Najczęściej czytane
Najpopularniejsze trendy IT w turystyce w 2013 roku

opublikowany: poniedziałek, 30 grudzień 2013 / źródło: Amadeus Polska Sp. z o.o.

Technologie informatyczne bez wątpienia wpłynęły na funkcjonowanie branży turystycznej w mijającym roku. Wśród najpopularniejszych trendów związanych z IT w turystyce w 2013 roku można wymienić: Big Data, chmurę, mobilność i media społecznościowe.

Przeczytaj także
Amadeus po raz kolejny na szczycie europejskiego rankingu firm turystycznych inwestujących w BiR

Amadeus nawiązuje współpracę z Couchbase w celu zwiększenia sprzedaży usług turystycznych online

Amadeus wspiera Europejską Komisję Turystyki w promowaniu Europy

Amadeus prezentuje raport na temat współczesnego pokolenia turystów

Tanie linie lotnicze zwiększają liczbę oferowanych miejsc w Azji i Europie Wschodniej

easyJet wprowadził usprawnienia technologiczne

Podejście ukierunkowane na klienta w odpowiedzi na zakłócenia lotów

Konsorcjum All Ways Travelling wesprze plan Komisji Europejskiej

Amadeus nawiązuje współpracę z lotniskami w Monachium i Kopenhadze

Branża turystyczna stoi na rozdrożu w kwestii Big Data

Amadeus i SAS nawiązują istotną współpracę w zakresie zarządzania przychodami

Amadeus kontynuuje rozwój swojej globalnej działalności e-commerce dzięki umowie z Air France-KLM

Amadeus prezentuje raport z zakresu zrównoważonego rozwoju

Drugi kredyt od Europejskiego Banku Inwestycyjnego na kolejne innowacje dla sektora turystyki

Amadeus przedstawia nowe badanie dotyczące globalnych trendów w ruchu lotniczym


Na wzrost zainteresowania tymi technologiami wpłynęła m.in. potrzeba dostępu do informacji „od zaraz”, bez względu na czas i miejsce pobytu, ogromna liczba danych zamieszczanych w Internecie oraz potrzeba bieżącego dostępu do informacji i komunikowania się z otoczeniem.

Big Data jest obecnie w centrum zainteresowania większości przedsiębiorstw, bez względu na branżę. Wykorzystanie ogromnej ilości nieusystematyzowanych danych usprawnia bowiem proces decyzyjny, zapewnia większą innowacyjność produktów i usług oraz pozwala na zacieśnienie relacji z klientami. Big Data funkcjonuje również na rynku turystycznym, wpływając na przyszłość podróżowania i przynosząc potencjalne korzyści zarówno firmom turystycznym, jak i podróżnym.

– Firmy branży turystycznej dysponują coraz większą liczbą danych, które muszą być odpowiednio przetwarzane w celu dalszego ich wykorzystania do usprawnienia sprzedaży usług i produktów oraz w celach marketingowych – komentuje Iwona Białobrzycka, Zastępca Dyrektora Generalnego Amadeus Polska.

Z kolei na upowszechnienie się technologii cloud computing w branży turystycznej wpływa atrakcyjna cena korzystania z usług w chmurze, płatność wyłącznie za wykorzystywane zasoby na zasadzie miesięcznego abonamentu, brak konieczności posiadania własnej infrastruktury IT, a także skalowalność zasobów, wysoki poziom bezpieczeństwa, automatyczne aktualizacje oprogramowania w ramach abonamentu, mobilny dostęp do usługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie czy możliwość generowania znacznych oszczędności. – Chmura zapewnia przedstawicielom branży turystycznej, na przykład przewoźnikom, szybki i łatwy dostęp do infrastruktury i potrzebnych rozwiązań. Wystarczy do tego dowolne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu. Dzięki temu linie lotnicze uzyskują odpowiedni poziom przetwarzania przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa oraz mogą liczyć na oszczędności, chociażby z tytułu braku konieczności utrzymywania własnej infrastruktury czy rozliczania się na podstawie liczby zrealizowanych transakcji. Co więcej, chmura pomaga firmom turystycznym uzyskać przewagę konkurencyjną, umożliwiając im szybkie dostarczanie na rynek nowych produktów i usług – mówi Iwona Białobrzycka.

Popularnością cieszą się również media społecznościowe. Podróżni, szukając konkretnego miejsca, bazują na opiniach umieszczanych na forach internetowych czy portalach społecznościowych, a firmy turystyczne obecne na Facebooku starają się, aby opinie o ich marce były pozytywne. – Media społecznościowe to kopalnia wiedzy zarówno dla podróżnych, jak i firm turystycznych. Turyści publikują na nich zapytania dotyczące celu podróży – atrakcji dostępnych na miejscu, warunków hotelowych czy popularnych restauracji, dzielą się swoimi spostrzeżeniami z podróży, publikują informacje o promocjach czy zdają relacje w trakcie trwania podróży w postaci komentarzy i zdjęć. Media społecznościowe stają się poważnym źródłem rekomendacji, które wpływa na końcową decyzję turystów co do wyboru celu podróży, zaś firmom turystycznym pozwala na badanie preferencji podróżnych – komentuje Iwona Białobrzycka.

Branża oczekuje również szybkiego i bezproblemowego dostępu do usług i informacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety czy komputery osobiste. Turyści chcą mieć kontrolę nad planowaniem i realizacją podróży w każdym momencie, mając do dyspozycji jedynie urządzenie przenośne z dostępem do Internetu. Handel mobilny przybierze na sile, oferując podróżnym więcej możliwości wyszukiwania ofert i dokonywania rezerwacji. Urządzenia mobilne służą również pracownikom podczas podróży służbowych w celu zmiany opcji rezerwacji, sprawdzenia pogody czy wyszukania najbliższego bankomatu.

Warto również zaznaczyć, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przechodzą z systemów zamkniętych na otwarte (tzw. open source), które wykorzystywane są przez największe światowe systemy przetwarzania transakcji, od giełd papierów wartościowych, po branżę turystyczną. Systemy o architekturze otwartej przynoszą długoterminowe korzyści w zakresie innowacji, szybszego wdrażania nowych rozwiązań, bezpieczeństwa, skalowalności, obniżenia kosztów oraz szybkiego reagowania na zmiany. Prawie każda większa firma będzie musiała przynajmniej częściowo przejść na open source w niedalekiej przyszłości, zapowiada się więc, że będzie coraz głośniej o tej technologii.

– W mijającym roku biura podróży, linie lotnicze czy firmy specjalizujące się w zarządzaniu podróżami służbowymi stawiały na poprawę wydajności aplikacji internetowych w celu skrócenia czasu reakcji online, a tym samym – zwiększenia przychodów i poziomu „user experience”. Z kolei podróżni chętnie korzystali z aplikacji mobilnych, umożliwiających dokonywanie rezerwacji i zapewniających stały dostęp do wymaganych usług, bez względu na czas i miejsce pobytu, oraz wykorzystywali media społecznościowe w celu poznania opinii innych osób na tematy związane z podróżą. Natomiast dostawcy usług i rozwiązań IT skupiali się na takich innowacjach, jak Big Data i cloud computing, a także udostępnieniu oprogramowania jako usługi (SaaS) – wylicza Iwona Białobrzycka.

Co przyniesie rok 2014?

W 2014 roku firmy branży turystycznej będą poszukiwać rozwiązań do zarządzania przychodami, zasobami, taryfami, cenami, placówkami oraz rezerwacjami, a także usługami dodatkowymi, obsługą klientów czy podróżami służbowymi. Zainteresowaniem będą cieszyć się aplikacje nowej generacji stworzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i najnowszych standardów branżowych, które umożliwią zarządzanie operacjami i sprzedażą za pośrednictwem wielu kanałów, oferując przy tym prosty dostęp do wymaganych informacji. Co więcej, wzrost sprzedaży usług turystycznych online wymusi na dostawcach rozwiązań tworzenie takich wyszukiwarek internetowych, które umożliwiają pasażerom łatwiejsze i bardziej trafne wyszukiwanie opcji dotyczących organizacji podróży. Nadchodzący rok przyniesie również wzrost popularności chmury obliczeniowej oraz rozwiązań mobilnych. Aplikacje na urządzenia przenośne będą kreowane głównie z myślą o pracownikach, którzy często podróżują służbowo i w związku z tym potrzebują informacji o szczegółach podróży z dowolnego miejsca i w każdym momencie.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Amadeus Polska Sp. z o.o.
Amadeus Polska Sp. z o.o.

Budynek Trinity Park III
ul. Domaniewska 49
02-672 Warszawa
Tel. 022 539 42 00
Fax: 022 539 42 30

http://www.amadeus.com.pl
informacje prasowe
tekst dostarczony za pomocą
systemu pr.otwarty.pl

we współpracy z:
Sigma International (Poland) Ltd






Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu Otwarty.pl są chronione prawami autorskimi. Redakcja Otwarty.pl nie ponosi odpowiedzialności
za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.
© 2007-2013 otwarty.pl - portal internetowy
kontakt z redakcją